18 september 2012

Renovering pågår

Jaha, då har jag blivit husägare. Det känns fortfarande lite overkligt trots att vi har "bott" i huset sedan i fredags. Vi gör en lyxrenovering, dvs ändrar lite på mindre saker som vi inte riktigt gillar, och så målar vi. Det blir ju en del hål i väggarna och färgen gulnar fortare än man kanske kan tro, så vi tyckte att det var lika bra att dra över ett lager färg på väggarna (som de flesta redan var vita, eller ja gul-vita).

I helgen har min familj varit och hjälpt till, det är verkligen en skatt att ha en pappa som har koll på det mesta vad gäller renovering och en bror som är elektriker. Vad skulle vi göra utan dem undrar jag ibland?!? Betala dyra pengar till oförutsägbara hantverkare, nej, det är jag glad att jag slipper. :) Vi fokuserade på köket, rev ner överskåpen och kaklet och har nu satt nya skåp och nytt kakel. Kapade även överhänget på bänkskivan mot matplatsen, tänk vad 26cm gör. Så mycket luftigare nu! :)

Idag har jag roat mig med att måla i 10 timmar, det känns i kroppen kan jag säga, men det gör verkligen skillnad med ett nymålat rum, så det är värt mödan. I morgon kör vi igång igen, ibland är det bra att man har barn som väcker en i ottan. :)

På torsdag kommer flyttlasset så då hoppas vi ha kommit en bit till på vägen.

Kram och god natt!

Mäklarbild på köket

Gamla kaklet och gipset är borta

Skåpen är uppe, och plattsättningen påbörjad

Kaklet på plats, nu ska det fogas

Ordning och redan på hanskarna



2 kommentarer: