14 juli 2012

Smycken!

Det kommer ske en del förändringar framöver med Kanel & Cayenne. De flesta av er vet säkert redan att vi har en webbutik där vi säljer en blandning av saker som är rätt svår att förklara; vi har inredningsdetaljer, porslin, handgjorda och egendesignade smycken, accessoarer, anteckningsböcker mm. Vi har även arrangerat ett flertal inspirationskvällar med varierande tema, allt från trädgårdstips till rawood). Vi har också haft en vision om att en dag ha en mysig butik någonstans lite utanför stan, kanske med ett café med hemmagjorda kakor och mumsiga lunchrätter (med ingredienser från den egna odlingen såklart). Visst låter det bra? Det tycker vi med, men det är lite för svårt att greppa (inte ens nu kan jag göra det utan att skriva en halv uppsats).

Vi har därför, efter noga övervägande, beslutat oss för att renodla butiken och fokusera på våra smycken. Det var så Kanel & Cayenne startade och det är smyckena vi sålt klart mest av. I framtiden kommer vi i stället säga något i stil med:

Vi säljer smycken som vi designar och tillverkar på egen hand, endast i begränsad upplaga. Se, mycket lättare att förklara! :)




4 kommentarer:

  1. Och jag är en av de lyckliga som har ett av dessa armband!
    Dessutom fick jag en rosa prickig kakburk av en gemensam vän igår. Köpt hos er :-)
    All lycka till i framtiden!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De där läderarmbanden var verkligen superfina! Kram

    SvaraRadera
  3. Det är alltid så otroligt svårt att fokusera på en sak... jobbar massor med det just nu. Vill så mycket men inser att det varken är effektivt eller särskilt lönsamt. Måste försöka smalna ner det, men det är ju så svårt när det finns så mycket roligt att göra :)

    När det kommer till bildredigering så använder jag mig mest av http://www.picmonkey.com/ som är ett webb baserat, superenkelt redigeringsprogram.
    Där laddar du upp ett foto i taget och sen klickar jag på det lilla provglaset och tranquil.
    Man kan även skriva text på fotot, hur enkelt som helst.
    Vill man ha en lite proffsigare signatur använder jag photoshop, instruktioner hittar du här http://yeahsussu.wordpress.com/2010/01/05/photoshop-gora-egen-signaturlogo/

    Sen testar jag mig fram massor! det är superkul :)
    Lycka till nu och hör av dig om du har fler frågor.
    Kram
    Helena
    ps. armbanden är riktigt läckra :)

    SvaraRadera
  4. Det tror jag blir toppen, att satsa på en sak helhjärtat som ni är så grymma på, smyckena är underbara!!! Kram på er

    SvaraRadera