1 januari 2012

Barnrum

Det kommer nog bli en del barnsnack från mig ett tag framöver, hoppas ni har överseende med det. Jennica är inte lika insnöad så hon kommer balansera upp bloggen med annat kul. Tur för mig! :)

Vi har inget eget rum till Lillis och helt ärligt så tycker jag inte att det behövs. Ibland slås jag av hur vi antar och förutsätter att saker måste vara på ett visst sätt, och det blir väldigt tydligt när det kommer till barn. Kille eller tjej, vilka kläder han/hon ska ha, vagn, tillbehör, möbler - ja listan kan göras lång. Så var det ju inte förr (dvs när jag föddes), vi hade ju inte ens bilbälte! Jag tycker att vi krånglar till det lite väl mycket emellanåt, vad hände med vårt sunda förnuft? Det barn behöver är så vitt jag vet närhet, och kärlek. Sen är det klart kul att göra fint hemma och "boa" lite, det hör ju liksom till förberedelserna, men det behöver ju inte heller gå till överdrift.

Samtidigt finns det så enormt många fina barnrum och jag ser verkligen fram emot att inreda det när den tiden kommer. Men, ibland glömmer jag bort att det faktiskt är för min egen skull jag gör det i första hand. :) Lillis bryr sig nog inte så mycket...eller vad tror ni?

Bild från MissFixTrix

Bild från Peppar & Vanilj


4 kommentarer:

  1. Speciellt det sista barnrummet gillar jag väldigt mycket! Hos Filippa K, om jag minns rätt? Och jag håller med, man behöver inte krångla till det men det ska passa för familjen. Våra barn ska kunna somna i sina egna sängar men är alltid välkomna till oss under natten, om de vill. Och femåringen vill alltid! det passar och funkar för oss, fast kanske inte för någon annan!
    Men du, visst är det bra att vi använder bilbälte nu! ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en klok kvinna du. Visst är det roligt med fina barnrum, vagnar och allt annat. Men det bebisen värderar höst är såklart värme och kärlek och det kommer den säkert bli överröst med. Och kanske lite mat ibland :-)
    Ta vara på första tiden och mys så mycket ni orkar.

    SvaraRadera
  3. Såååå fina inspirationsbilder!!! Men du har helt rätt, det är annat som är mer betydelsefullt än allt det vackra, även om det också gör det sååå himla mysigt!!!

    Stöööööörsta kraaaaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  4. Jag säger så här, passa på att få bestämma och inreda och köpa precis de kläder DU tycker är snygga, för om 4 år får du inte bestämma nånting ;-)

    SvaraRadera